Saturday, March 28, 2015

Terbang tinggi tinggi |2015

Jom ronda ronda naik helikopter. Hari ni kita pusing pusing putrajaya. Nak tengok pemandangan dari langit. Yer kalau naik kapal terbang pon kita boleh nampak pemandangan di bawah, tapi naik helikopter pemandangan memang berlainan. 
Mula mula helikopter memang takut jugak, tapi bila dah terbang makin tinggi perasaan kagum dan teruja pulak. 
Tentang bayaran harga naik helikopter untuk tempoh10 minit memanglah mahal sikit. Rm150 utk seorang. Apasalah sekali sekala belanjer diri sendiri dan untuk pengalaman.







Thursday, November 20, 2014

hulu terengganu l tugasan

Hari kedua di negeri terengganu kita orang berada di kuala berang.
Kitaorang bermalam di hotel impian anggerik. Hotel ni dah macam homestay jer gayanye. Harga bilik yang ditawarkan adalah berpatutnya,selesa,bersih cuma jauh sikit dari bandar.yang bagusnye hotel ni terima lo, mudah untuk kakitangan kerajaan bila nak menginap disini.



Wednesday, October 1, 2014

tugasan l kemaman & hulu terengganu

Awal awal bulan lagi dah kene berjalan- jalan ke pantai timur. Kali datang atas arahan jabatan. 
Sempat juga singgah kuala kemaman. Memborong keropok.



Tugasan bermula pada 1 oktober. Kitaorang dibawa melawat ke kilang bitumen di kawasan industri kemaman.


Sebelah petang kitaorang sempat meronda ronda bandar kemaman . Dah banyak perubahan berbanding 10 tahun lepas.
Tahun 2004 pernah datang ke kemaman utk hadir temuduga. Nampaknye memang reseki bukan di kemaman.
Taman persiaran di bandar kemaman.



Sekian untuk petang ini.

Saturday, August 23, 2014

Guest book 1 ♡butik perkahwinan adamewah ♥

Guestbook untuk majlis perkahwinan bagi pelanggan butik pengantin adamewah.


Untuk tempahan sila hubungi
adamewah.blogspot.com
facebook : adamewah


Thursday, April 10, 2014

KAPAL TERBANG l firefly

Replika kapal terbang Firefly. Cantik dan unik


Sunday, March 30, 2014

Hari Ketiga l Pulau Perhentian

Hari Ketiga : Jam 10 pagi kitaorang bertolak pulang

bergambar bersama pekerja the reef  sebelum balik 

selamat tinggal pulau perhentian
goodbye perhentian island
untuk sampai ke jeti besut, sekali lagi kitaorang kene harungi arus lautan yang agak bergelora pada pagi tue.

Sebelum bertolak pulang kitaorang sempat singgah di kedai kerepok lekor BT B2209 berhampiran lapangan terbang kuala terengganu. Pada hari tue ramai sangat pelangganye, siap kene ambik nombor lagi. (macam kat bank pulak).


Sekian untuk percutian kali ini.

Saturday, March 29, 2014

Pulau Perhentian l Hari Kedua

Hari kedua di Pulau Perhentian
Mulakan dengan sarapan terlebih dahulu

Jadual hari kedua 
pagi - tengahari : snorkeling dilautan sampai rentung dan bercanda di tepi pantai



mutiaranya sudah tiada

romantic beach 











Sebelah petang kitaorang ke kg nelayan. sajer berjalan disana. Untuk ke sana kitaorang menaiki teksi bot. Harga yang dikenakan untuk 4 orang perjalanan pergi-balik, perjalanan tak sampai limabelas minit adalah RM30. 
Sebenarnya tambang yang dikenakan adalah RM40, tetapi kitaorang minta kurang dari pemandu bot tue (botnya kecil, takder jaket keselamatan pon, dipandu dengan begitu laju = sangat menakutkan) 
Di kampung Nelayan adalah tempat tinggal penduduk pulau perhentian. Disini pelbagai kemudahan asas disediakan untuk penduduk.


Sempat singgah beli souvenier, harganya 
agak mahal di sini. Lebih baik beli di 
jeti di besut, lebih murah dan 
banyak pilihan

Jeti di Kampung Nelayan








Balik dari kampung Nelayan kitaorang ronda-ronda di sepanjang pantai. saja nak ambil gambar


















  © Blogger template 'Solitude' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP